Vezető szerepre tör Kínában a Volkswagen az elektromos mobilitás területén

Vezető szerepre tör Kínában a Volkswagen az elektromos mobilitás területén

A Volkswagen át kívánja venni a felettes státuszt Kínában az elektromos mobilitás témakörében – ezt erősítette meg Dr. Herbert Diess, a Volkswagen-csoport igazgatótanácsának elnöke a dél-kínai Boao településében a World New Energy Vehicle Congress (WNEVC) alkalmával. Ennek megfelelően a Volkswagen célja, hogy 2035-re éves kínai kiszállításaiban 50 százalékra növelje az elektromos gépkocsik részarányát, ami megfelel a kongresszus zárónyilatkozatában a világpiac vonatkozásában 2035-re prognosztizált elektromosautó-részaránynak. Kína ezzel központi szerepet játszik a Volkswagen-csoport szénmentesítési programjában. A Volkswagen már ebben az évben 14 elektromos hajtásrendszerű modellt tervez kínálni kínai megrendelőinek, a vállalatcsoport által 2028-ig előirányzott 22 millió elektromos gépkocsinak mindazonáltal több mint a fele Kínában készülne ezt követően. Ezzel egyszerre a Volkswagen még intenzívebbé kívánja tenni fejlesztőmunkáját, több mint 4500 mérnök dolgozik az országban a jövő technikáin.

A kongresszuson Dr. Herbert Diess az autóipar meghatározó szerepét emelte ki a Párizsi Klímaegyezmény teljesítése felé vezető úton: „Kína a károsanyag kibocsátás nélküli mobilitás mellett döntött, a Párizsban megfogalmazott célok iránti egyértelmű elkötelezettségével is. Elektromos járműveink átfogó kínálatával és a privát töltő-infrastruktúra fejlesztésével központi szerepet töltünk be ezen átalakulásban.”

Dr. Herbert Diess szintén nyomatékosította beszédében, hogy az elektromos mobilitás újabb fejlesztéséhez Kínában is kiszámítható és megbízható jogszabályi környezet elengedhetetlen, ezenkívül nyomatékosan üdvözölte az állam újabb nyitását.

Az elektromos mobilitás már ma is virágzik Kínában, ahol az elmúlt év során több mint egymillió hálózatról tölthető (plug-in) hibrid, ezenkívül tisztán akku hajtású járművet értékesítettek. Ezzel nemzetközileg Kína az elektromos hajtásrendszerű gépjárműk legnagyobb piaca, melyet a kormányzat átfogó kezdeményezésekkel támogat, példaként a töltőinfrastruktúra kiépítése formájában. Mindemellett alacsony áramdíjak biztosítanak az ügyfelek részére némiképp kedvező költségeket az elektromos mobilitás kapcsán, míg mind nagyobb mértékben alkalmaznak megújuló energiákat az elektromos áram előállítása alatt.

Elekromos mobilitási offenzívája keretében a Volkswagen-csoport 2028-ig csaknem 11,6 millió elektromos gépkocsi gyártását tervezi Kínában, ami több mint a fele a vállalatcsoport által kitűzött egész 22 milliós volumennek, amihez mindhárom vegyesvállalat – a FAW-Volkswagen, a SAIC VOLKSWAGEN és a JAC Volkswagen – hozzájárul. Amint az későbbi év esetén a SAIC VOLKSWAGEN antingi és a FAW-Volkswagen foshani gyára megkezdi a MEB-alapokra épülő járművek gyártását, egyedül ez a termelőkapacitás csaknem 600 ezer tisztán elektromos hajtásrendszerű járművet jelent éves szinten. Mindezeken túl a JAC és a Seat saját platformot fejleszt kisebb elektromos gépkocsik részére. Az elképzelések alapján a Volkswagen Group China már a jövő év idején csaknem 400 ezer elektromos hajtásrendszerű gépjárműt szállít ki kínai ügyfélkörének. A Volkswagen Group China ezzel minden jogszabályi előírást teljesít, a 2020-ra előirányzott ötliteres flotta-üzemanyag-fogyasztást éppúgy, mint a egész gyártási volumen elektromosjármű-részarányára vonatkozó kreditrendszer követelményeit.

A Volkswagen és partnerei mind a 33 kínai termelési helyszínének ökológiai lábnyomát tovább kell javítani. Egyedül az elmúlt év alatt 13 százalékkal sikerült csökkenteni a kínai üzemek szén-dioxid-emisszióját, összesen 390 ezer tonna szén-dioxid kibocsátását előzve meg.

Új vegyesvállalatával a Volkswagen a töltőinfrastruktúra fejlesztését célozza, hogy kínai kliensei rugalmasabban és kényelmesebben tölthessék fel elektromos járműveiket, otthon és útközben ugyanúgy. A Star Charge, a FAW és a JAC együttműködésének keretében az ez évi év végétől privát falitöltőket (Wallbox) ígér és nagyszámú nyilvánosan igénybe vehető töltőállomást létrehoz, arról ugyanakkor, hogy az autósok villámgyorsan és szolidan találhassanak használható töltőállomást, a felhasználók és a töltőállomások hálózati kapcsolata gondoskodhat. Ezt az integrált connectivity-megoldást a Mobility Asia, a Volkswagen Group China leányvállalata ajánlja, amely a mobilitás területének minden alkalmazására fejleszt digitális ökoszisztémát.