Internacionális elismerés a szegedi tanítási programnak

Internacionális elismerés a szegedi tanítási programnak

Jó gyakorlat kategóriában kiérdemelte az internacionális LUMA StarT Tanítási Díjat a MTA-SZTE Természettudomány Tanítása Kutatócsoport.

Az információ alapján a független Finnország megalakulásának századik évfordulója alkalmából a finn LUMA Centrum (LUMA Centre Finland) által meghirdetett StarT pályázaton a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) bölcsészkarának docense, Korom Erzsébet vezette magyar kutatócsoport mindkét kategóriában a legjobb tíz közé jutott, jó gyakorlata mindazonáltal kiérdemelte a szakmai zsűri által odaítélt internacionális tanítási díjat.

A StarT projekt internacionális viszonylatban is számottevő, több ezer tanárt, diákot, oktatással foglalatoskodó mestert megmozgató indítvány. Célja új, több tudományterületet érintő és együttműködésre alapozott gondolkodásmód meghonosítása, a projektalapú ismeretszerzés támogatása. Támogatja a korszerű tudományos fejlesztés eredménye, az iskolán kívüli másfajta esélyek bevonását a tanulási folyamatba, az alkalmazott leleményes technikákkal és a gyerekek fantáziáját megmozgató témákkal igyekszik felkelteni a tanulók kíváncsiságát a természettudományok és a matematika iránt.

A StarT pályázaton két kategóriában lehetett indulni a kijelölt időszakban megvalósult projektekkel, azonfelül jó gyakorlatokkal. A kategóriánként három-három díjazottat 36 országból érkezett, több mint nyolcszáz pályamunka közül választották ki.

A pályázaton az MTA-SZTE Természettudomány Tanítása Kutatócsoport két projektjét – nevelési kategóriában a Gesztenye matematikája, a jó gyakorlatok kategóriában ugyanakkor a Természettudományos vásár – Projektek nagyító alatt címűt választották a legjobb tíz közé, az utóbbi ugyanakkor kiérdemelte az internacionális LUMA StarT Képzési Díjat.

A kutatócsoport az MTA 2016 őszén indult tantárgy-pedagógiai kutatási programjában tevékenykedik, melynek célkitűzése a szakmódszertan akadémiai bizonyítékokra alapozott megújítása. A szakmódszertani kutató- és fejlesztő munkában egyesült erővel dolgoznak szakemberek és gyakorló tanárok, szoros összefogás alakul ki a tanárképzés és az iskolák közt.

A StarT pályázatra küldött projektek a kutatócsoport partneriskoláiban zajlottak, a projektvezetők mindannyian aktív elemei a kutatócsoportnak.

mti