A BMW Group az első negyedévben több mint kétszeres elektromos gépjárműt adott el, mint egy évvel ezelőtt

A BMW Group az első negyedévben több mint kétszeres elektromos gépjárműt adott el, mint egy évvel ezelőtt

2022 januárja és márciusa közt a müncheni központú vállalatcsoport az egész világon összesen 596 907 darab új gépkocsit árusított, ahol a tisztán elektromos meghajtású modellek portfólióját 149,2 százalékkal nagyobb kíváncsiság övezte, mint egy évvel ezelőtt.

A BMW Group több mint kétszeres tisztán elektromos meghajtású BMW és MINI modellt adott el 2022 első negyedévében, mint az előző esztendő megegyező időszakában: a 35 289 darab zéró emissziójú gépjármű a 2021 első negyedévében produkált értékesítési teljesítmény 149,2 százaléka. A legújabb hajtáslánc-technológiák roppantul széles portfóliójának betudhatóan a BMW Group minden egyes piacán képes kiszolgálni vásárlói eltérő mobilitási igényeit, amely az ez évi esztendő első három hónapjában az egész világon 596 907 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellre érkező megrendelésben teljesedett ki. Ez 6,2 százalékkal elmarad a vállalatcsoport korábbi legeredményesebb évkezdésének számító tavalyi első negyedév mutatójától. Az erős évkezdés után a negyedév vállalkozásbeli fejlődését nagymértékben beárnyékolták a fölöttébb változékony piaci helyzetek, a Kelet-Európában kialakult geopolitikai helyzet hatásai és a koronavírus-járvány visszaszorítása érdekében Kínában meghozott korlátozó intézkedések. A müncheni központú vállalatcsoport ellenben mindent egybevetve jól ellensúlyozta a kedvezőtlen hatásokat.

„Feltétlenül az elektromos mobilitás térnyerésének népszerűsítésére koncentrálunk. Az első negyedévben tovább fokoztuk a 2021-ben beindult értékesítési lendületünket és isteni úton haladunk afelé, hogy a tisztán elektromos meghajtású modellek elé 2022-re kitűzött növekedési céljainkat maradéktalanul teljesítsük” – mondta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja. „Érzelmekben gazdag, modernizált termékeink és minden igényt kielégítő hajtáslánc-technológiáink iránt az egész világon töretlen ügyfélérdeklődés mutatkozik. Vonzó termékpalettánk, magas fokú gyártási rugalmasságunk és csúcs működési modellünk okán 2022-ben is a tavalyi esztendő kimagasló értékesítési eredményeit várjuk, a kihívást jelentő piaci státuszok ellenére is” – tette hozzá.

A vállalatcsoport újradefiniálja Európában alkalmazott értékesítési modelljét

A BMW iX és a BMW i4 piaci bevezetésekor a BMW Group nagymértékben digitalizálta az ügyfélköre által használt felhasználói felületeket, megteremtve a két technológiai zászlóshajó hatékony, típusra szabott marketingjéhez elengedhetetlen feltételeket. Ez mindkét modell tekintetében várakozásokat felülmúló rendelésszámot eredményezett.

Új értékesítési- és marketingstratégiájával a vállalatcsoport az ügyfélélményt helyezi az árusítás középpontjába. A következő lépésben a BMW Group a változó ügyfélelvárásoknak, a digitalizációval szemben támasztott egyre átfogóbb követelményeknek és az online járműértékesítés iránti igényeknek fog megfelelni. „Hisszük, hogy Európában egy új páneurópai ügynökségi modell jelenti az árusítás jövőjét. A közvetlen ügyfélkapcsolatra és a könnyed, egész egészében digitalizált, prémium ügyfélélményre összpontosítunk” – nyilatkozott Pieter Nota. A BMW Group jelen pillanatban Európában funkcionáló márkakereskedő partnerei segédkezésével dolgozik eme új modell részleteinek foganatosításán. „Európában alkalmazott értékesítési modellünket úgy képzeljük el, hogy az minden érintett részére előnyökkel járjon: számunkra, márkakereskedő partnereink részére, és mindenekelőtt ügyfeleink részére” – tette hozzá a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja.

A BMW márka több mint félmillió darab új gépkocsit forgalmazott

Friss és modernizált termékpalettájának hála a BMW márka is jó eredménnyel zárta 2022 első negyedévét. Vásárlói magas fokú kíváncsiságát a nemzetközileg eladott több mint félmillió darab (szám alapján 519 796 darab) új gépjármű igazolja. A BMW 4-es széria, amely a márkára sajátos vezetési élményt sportos eleganciával összevonja, kiváltképp képtelenség értékesítési teljesítményt ért el: a január és március közti időszakban majdnem kétszeres példány talált gazdára (27 704 darab), mint egy évvel ezelőtt.

A BMW Group az elektromos mobilitás térnyerésének népszerűsítésére összpontosít

A müncheni központú vállalatcsoport a január és március közt eltelt három hónapban a kihívást jelentő piaci stádiumok ellenére is 35 289 darab tisztán elektromos meghajtású BMW és MINI modellt forgalmazott, amellyel a tavalyi esztendő tükrében több mint megduplázta (+149,2 százalék) első negyedéves értékesítési teljesítményét. Az elektromos mobilitás térnyerésének népszerűsítéséhez legfőképp a BMW iX és a BMW i4 járult hozzá, amelyek a bajor prémiummárka kliensei részére nemsoká a Föld minden piacán elérhetővé válnak. A 2022-es évre a BMW ismételten célul tűzte ki, hogy az előző esztendőhöz képest megduplázza tisztán elektromos meghajtású autói értékesítési mennyiségét.

A BMW Group ezzel párhuzamosan a tisztán elektromos meghajtású modellek portfólióját nézve is magasabbra helyezi a mércét: a vállalatcsoport gyáraiban idén már összesen 15 tisztán elektromos meghajtású modell lát ezt követően napvilágot – az előszériás modelleket is beleértve –, amelyekkel a BMW Group a képviselt szegmensei csaknem 90 százalékát le fogja fedni. A portfólión a BMW i4, a BMW iX és a MINI Cooper SE (vegyített energiafogyasztás (NEDC): 14,9 – 16,9 kWh / 100 km; vegyített energiafogyasztás (WLTP): 15,2 – 17,6 kWh / 100 km) mellett a BMW négy felkapott modellsorozatának küldötte is megtalálható lesz: a BMW 3-as széria, a BMW 5-ös széria, a BMW X1 (a BMW iX1 vegyített energiafogyasztása (WLTP): 17,3 – 18,4 kWh / 100 km; az adatok a modell aktuális fejlesztési fázisában mért, előzetes értékek) és a BMW X3.2022-ben a modern BMW 7-es széria e tekintetben is kulcsfontosságú szerephez jut, mivelhogy az első BMW i7 (vegyített energiafogyasztás (WLTP): 18,9 – 19,7 kWh / 100 km; az adatok a modell aktuális fejlesztési fázisában mért, előzetes értékek) is világpremierjét ünnepli.

Modellpalettája villámgyors bővülésének és a tisztán elektromos meghajtású újdonságok iránt mutatkozó intenzív ügyfélérdeklődések következtében a BMW Group azt valószínűsíti, hogy 2022-ben a tisztán elektromos meghajtású modellek eladási mutatója kimagasló mértékben növekszik, 2025 végére ugyanakkor célja, hogy nagyjából kétmillió darab tisztán elektromos meghajtású gépjárműje guruljon a Föld útjain.

A kompromisszumoktól mentes tisztán elektromos meghajtás szempontjai alapján fejlesztett Neue Klasse modellgeneráció az évtized centrumában mutatkozik be először, hangsúlyos mértékben hozzájárulva a BMW Group értékesítési teljesítményének növekedéséhez.

A 2030-as évek elejétől a MINI modellpalettáján mindössze tisztán elektromos meghajtású modellek sorakoznak ezután, a Rolls-Royce Motor Cars ugyanakkor 2030-tól tisztán elektromos márkává fejlődik. A nagyvárosi mobilitást megkönnyítő modellek kategóriájában a BMW Motorrad a következő években ugyancsak csakis olyan tisztán elektromos meghajtású modelleket biztosít ezután, akárcsak a metropoliszok új elektromos bajnoka, a BMW CE 04.

Az érzelmekben gazdag BMW M modellek még mindig magas ügyfélkeresletnek örvendenek

A nagyteljesítményű sportautókat építő BMW M GmbH a beszállítói nehézségek ellenére is 3,1 százalékos értékesítési növekedéssel zárta 2022 első negyedévét. Ez szám alapján 39 055 darab új gépkocsi eladását jelenti, a nagyteljesítményű modellek iránt mutatkozó töretlen ügyfélérdeklődést igazolva. A BMW M3 és a BMW M4 modellpárosa, amely múlt évben mutatkozott be a piacon, óriási népszerűségnek örvend. A Mexikóban készülő BMW M240i xDrive Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 8,1 – 8,8 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 185 – 200 gramm / km) sikeres bevezetése mellett a BMW M GmbH egy másik meghatározó mérföldkővel is színesítette jubileumi esztendeje első negyedévét: márciusban bemutatkozott az első tisztán elektromos meghajtású BMW M Performance modell, a BMW i4 M50 is (vegyített energiafogyasztás (WLTP): 18,0 – 22,5 kWh / 100 km). 2022 jellegzetes év a BMW M márka részére, mivel május 24-én fennállása 50. évfordulóját ünnepli.

A MINI márka enyhe emelkedéssel kezdte az évet

A MINI az egész világon 75 487 darab új gépjárműt adott el 2022 első negyedévében, amellyel 1,1 százalékkal szárnyalta túl az előző esztendő megegyező időszakának teljesítményét. Január és március közt 8 925 darab tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE modell talált gazdára. Az angol prémiumgyártó eközben maximálisan a tisztán elektromos jövő felé vezető útra összpontosít. A korszerű MINI modellgeneráció háromajtós megbízottja már a téli tesztköröket futja. A MINI új modellcsaládja a gokartos vezetési benyomás elektromos formáját és a digitalizáció innovációit egyesítve ígér maximális ügyfélélményt – a hangsúlyt minden tekintetben a fenntarthatóságra és a minimális ökológiai lábnyomra helyezve.

A Rolls-Royce Motor Cars csaknem 18 százalékkal növelte eladásait

2022 első három hónapjában a Rolls-Royce Motor Cars nemzetközileg 1 624 darab luxusautót forgalmazott, amely 17,7 százalékkal múlja felül az előző esztendő első negyedéves teljesítményét, egyúttal az angol luxusautó-gyártó 117 éves fennállásának legmagasabb első negyedéves értékesítési mutatója. A Rolls-Royce Motor Cars modelljei iránt mindegyik kimagasló ügyfélérdeklődés mutatkozik, oly nagyon, hogy a társaság előrendelései már 2023 elejéig érnek. A Rolls-Royce Motor Cars nemrégiben hozta nyilvánosságra, hogy első tisztán elektromos meghajtású luxusautója, a Rolls-Royce Spectre 2023 utolsó negyedévében ünnepli világpremierjét, és hogy palettáján 2030-tól mindössze zéró emissziójú modellek sorakoznak ezt követően.

BMW Motorrad: a sikeres növekedési stratégiát erős évkezdés támasztja alá

A BMW Group kétkerekű divíziója 11,3 százalékkal több, szám alapján 47 403 darab robogót és motorkerékpárt forgalmazott 2022 januárja és márciusa közt, mint egy évvel ezelőtt. Ez a BMW Motorrad fennállásának korábbi legeredményesebb évkezdése, amely egyúttal a divízió sikeres növekedési stratégiáját is nyomatékosítja. A BMW Motorrad sikerét a lenyűgöző termékkínálat, a nagyon változatos modellpaletta és a megannyi újdonság piaci bevezetése együttesen garantálja.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban

Kínai partnereivel szorosan összefogva a BMW Group 2022 első negyedévében 208 507 darab új gépjárműt adott el Kínában, amely a kihívást jelentő piaci szituációk ellenére mindössze 9,2 százalékos értékesítési csökkenést jelent. A tisztán elektromos meghajtású modellek eközben fantasztikussan teljesítettek és az előző esztendő megegyező időszakához viszonyítva 207,9 százalékos értékesítési növekedéssel zártak. A BMW iX és a BMW i4 mellett a kimagasló teljesítményhez a BMW iX3 (vegyített energiafogyasztás (WLTP): 18,5 – 18,9 kWh / 100 km) is nagymértékben hozzájárult.

Az Egyesült Államokban a BMW és a MINI értékesítési eredményei 3,7 százalékkal növekedtek és szám alapján 80 590 darabon zártak. Ez lehetővé tette, hogy a vállalatcsoport tovább folytassa a tavalyi év értékesítési lendületét.

Európában 220 076 darab BMW és MINI modell talált gazdára az év első három hónapjában, ami a tavalyi esztendő megegyező időszakának tükrében 7,8 százalékos csökkenést jelent. Március végéig eladott 8 410 darab tisztán elektromos meghajtású autójával a németországi piac ugyanakkor aránytalanul nagy mértékben járult hozzá az elektromos mobilitás térnyeréséhez. Otthoni piacán a BMW Group 2022 első negyedévében összesen 61 552 darab új BMW és MINI modellt forgalmazott.