Reggel hét óra van az északi sarkkör melletti helyszínen. Gonzalo Giménez, a Seat fékek és aktív biztonsági rendszerek területéért felelős vezetője megnézi az időjárás előrejelzést abban a reményben, hogy legalább a nap süt odakint, ha már a hőmérséklet fagypont alatt van 25 fokkal. Itt évente akár 90 gépkocsi is megküzdhet a hóval, jéggel és az extrém hőmérséklettel. A cél az, hogy a mesterek garantálhassák, minden rendszer hibátlanul funkcionál, mielőtt az ügyfelek birtokba veszik járművüket.
-Irodájuk, egy befagyott tó: Gonzalo és 16 mérnökből és kutatást végző mesterből álló csapata úton van ahhoz a helyszínhez, amit évi 10 héten át az irodájuknak hívnak. A lábuk alatt elterülő hat négyzetkilométer nagyságú tavon a 60 centiméter vastag jég gondoskodik róla, hogy az tesztre alkalmas pályaként szolgáljon számukra.
-Az autózás határait feszegetik: ezek a mérnökök akár 60 különféle tesztet is elvégeznek lappföldi tartózkodásuk esetén. Ezúttal a nap első tesztje az ESC menetstabilizáló rendszer heterogén fokozatokban történő, ezt követően egész kikapcsolása lesz. Ha a jármű elhagyja az utat, biztosítani kívánják, hogy a rendszer stabilizálja a kerekeket, mindent összevetve a gépkocsi visszatérhet a pályájára.
-A fékek és minden másfajta rendszer működjenek: előttünk egy 200 méteres pálya, amelyiknek egyik fele aszfaltozott, a másik mindazonáltal jég, ezzel is szemléltetve a jó és kevésbé jó tapadást nyújtó útfelületeket. Az északi országok útjain ez számottevő és mindennapi probléma. Gonzalo többször is megteszi oda és vissza az utat, egyidejűleg fékezve mindkét felületen. Ezáltal történik az ABS rendszer tökéletesítése, amely a vezetőt támogatja a gépjármű stabilitásának megtartásában.
-Az adatok fontossága: Gonzalo alapján a legnagyobb változás az, „amint a modern műszaki megoldás fejlődött. Óriási lett a különbség a jármű rendszereinek hatékonyságában és a rendelkezésünkre álló, egyre erőteljesebb és gyorsabb munkaeszközök tekintetében”. Amikor a nap véget ér, megvizsgálják a tesztekből kinyert adatokat és az eredmények ismeretében végeznek módosításokat a különféle rendszereken.
-Az alkalmazkodás képessége: Gonzalo a Seat Zona Francaban fedezhető fel gyárában 1992 óta dolgozik, mióta befejezte tanulmányait. „Mikor átkerültem a Technikai Központhoz Martorellbe, lehetőségem nyílt eltérő részlegeknél dolgozni, én mindazonáltal az alvázvizsgálatot választottam. Ehhez a munkához elengedhetetlen, hogy rajongj az autókért, hajlandó legyél szüntelen úton lenni és tudd, hogyan alkalmazkodj bármilyen körülményhez.” – vallja Gonzalo.
-Tesztek a Föld minden részén: a tesztelések nyári hónapokban újraindulnak, amikor a Technikai Center mérnökei a sivatagos térségeket veszik célba három hétre. Az év alatt mind az öt kontinensre ellátogatnak, hogy tanulmányautóikat mindenféle időjárási tényező mellett és minden típusú talajon próbára tegyék. Ennek eredményeként a Seat kliensei biztosak lehetnek benne, hogy bármilyen úton, akárminő helyzetben biztonságosan haladhatnak autójukkal.