A Tanoda program, a Nemzeti Köznevelési Portál és a Lego Education program bevonásával bővül a Vodafone Magyarország Alapítvány Digitális iskola programja – jelentették be Budapesten.
Fülöp Attila, az Emberi Erőforrások Minisztériumának szociális ügyekért és társadalmi felzárkózásért felelős államtitkára azt hangoztatta, hogy vannak olyan társadalmi ügyek, amelyek nemcsak a kormány vagy a versenyszféra magánügyei, hanem együttes ügyek, mint amilyen a digitalizáció. A kormány 2016-ban fogadta el a digitális képzési stratégiát, amellyel elismerték, hogy a 21. századi siker egyik kulcsa a digitális készség és tudás elsajátítása – idézte fel az államtitkár. A tanoda hálózatról kijelentette: a nehéz szociális helyzetben található, hátrányos helyzetű, sok esetben cigány gyerekeket délutáni foglalkoztatás keretében magára a tanulásra tanítják, és igyekeznek a lehető legtöbb segítséget adni nekik az önálló boldoguláshoz. Most 280 tanodában nyolcezer gyereket érnek el országszerte, jövőre ugyanakkor most először költségvetési támogatásban is részesülnek a tanodák, 2,5 milliárd forint állami forrás jut ezután rájuk – közölte Fülöp Attila. Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország Zrt. vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese kijelentette, a Vodafone Magyarország Alapítvány három éve indította el a Digitális iskola programot, az ez évi tanévben mindazonáltal szeretnék bővíteni a részt vevők körét, ráadásul mélyíteni a tanulók és oktatók tudását. Ennek érdekében három partnert vontak be a munkába.
A – több mint 1500 iskola által használt, csaknem 40 ezer feladatgyűjteményt magába foglaló – Nemzeti Köznevelési Portállal kooperálva céljuk, hogy a digitális kompetenciafejlesztés a mindennapi nevelés részévé váljon. A tanoda program célja hasonló a digitális iskola programhoz, mivel mindkettőnek a felzárkóztatás a célja, az összefogás részeként elsődlegesen hátrányos helyzetű térségekben funkcionáló tanodáknak osztanak ki 2019-ben 100 tabletet és internetkapcsolatot is biztosítanak hozzájuk. A Lego Education programmal kooperálva ugyanakkor azt szeretnék megmutatni, hogy a programozás és a kódolás megközelítőleg játék, ugyanabban az időben fejleszthető vele a kompetencia és a kreativitás, amelyeknek tekintélyes hasznát veszik ezt követően a gyerekek a munkaerőpiacon. Az partnerség keretében öt iskola kap Lego robot készletet – tette hozzá a vezérigazgató-helyettes.
A kiosztott háttéranyag alapján a Digitális iskola programba 2015 óta 25 iskolából 6500 diákot és 700 pedagógust vontak be, táblagépeket osztottak ki, térítésmentes alkalmazásokat magába foglaló applikációs tárat hoztak létre, ismert videóbloggerek részvételével Vloggersulit indítottak, a ReBot program keretében ugyanakkor háztartási hulladékokból építettek robotokat a tanulók. A programhoz önkéntes munka keretében csatlakoztak a Vodafone munkatársai is, a legaktívabb iskolák mindazonáltal külön jutalomban részesültek.
mti