Célegyenesben az egyedi menetdinamika felé: a korszerű BMW 2-es Coupé

Célegyenesben az egyedi menetdinamika felé: a korszerű BMW 2-es Coupé

A sorozatgyártást előkészítő utolsó fejlesztési fázisban a prémium kompakt szegmens etalon sportautójának új kiadása már a menetdinamikai tulajdonságokat finomhangoló tesztköröket futja. A sorozatgyártás 2021 nyarának végén kezdődik.

A modern BMW 2-es Coupé a sorozatgyártást előkészítő fejlesztési munkálatok célegyenesébe fordult, egész gázzal a rajtrács első sora felé. A gyártósorokat megelőző utolsó fejlesztési fázisban a modell tervezőmérnökei versenypályás stádiumok közt tesztelik és finomhangolják a korszerű BMW 2-es Coupé hajtáslánc- és futómű-technológiáját. A kétajtós sportautó több olyan alkatrésszel büszkélkedhet, amely kiváló a prémium kompakt szegmensben, a versenypályás tesztek ezáltal arra is esélyt kínálnak, hogy a modell magával ragadóan sportos vezetési élményét a mérnökök részletekbe menően tökéletesítsék – az újdonság tulajdonosainak abszolút pole pozíciót garantálva a prémium kompakt szegmensben. A korszerű BMW 2-es Coupé egyedi kvalitásai közt említendő a hátsókerék-meghajtás, a fölöttébb erős soros hathengeres kapacitás, mintegy 50:50 arányú tengelyterhelés-elosztás, az extrém merev karosszéria és az serény, dinamikus vezetési stílushoz tervezett futómű-technológia.

Magával ragadóan sportos vezetési impulzus a BMW 2002 nyomdokain

A modern BMW 2-es Coupé, aminek sorozatgyártása 2021 nyarának végén kezdődik, minden porcikájában a sportos vezetési impulzus kompromisszumoktól mentes formáját élteti. A modell a BMW azon mesés, vezetőre összpontosító, kompakt és erőteljes kétajtós modelljeinek hagyományát viszi tovább, amit még a BMW 2002 indított útnak. Legyen szó akár erőnlétről, tapadásról, kanyarsebességről vagy irányíthatóságról, a modern BMW 2-es Coupé azon szerfelett eltökélt ügyfelek igényeit is maradéktalanul kielégíti, akik egy prémium kompakt modellben is a zabolátlan teljesítményt keresik.

A korszerű BMW 2-es Coupé sorozatgyártást előkészítő utolsó fejlesztési fázisának keresve sem találhattak volna tökéletesebb otthont a tervezők: a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján a prémium kompakt szegmens új etalonjának kerékfelfüggesztései, futómű-technológiája, lengéscsillapítói, kormányműve és fékrendszere is számot ad képességeiről. Az itt, a München körüli országutakon és a BMW Group Maisach-i tesztlétesítményében elvégzett megmérettetések együttesen garantálják, hogy a modern BMW 2-es Coupé rendhagyó menetdinamikai adottságait a bajor prémiummárka kuncsaftjai a hétköznapok útjain és a legkeményebb versenyszituációk közepette hasonlóképpen átélhetik. Minden hajtáslánc- és futómű-technológiai alkatrész átfogó finomhangolásával a mérnökök garantálják, hogy az kapacitás maximális teljesítménye és a mérnökien precíz irányíthatóság minden vezetési szituációban kéz a kézben jár, a gyönyörű kanyarsebesség és a megfelelő tapadás kettőse mindazonáltal mindenféle időjárási helyzetek és útviszonyok közepette példásan kiegyensúlyozott menetkomfortot ígér. A modell ugyanakkor oldalirányú gyorsulási erők felépülése során is hibátlanul kiegyensúlyozott, tökéletesített kormányrásegítéseket garantál.

A motorból érkező erő hátsó kerekekre továbbításával – amely példa nélküli a modern BMW 2-es Coupé szegmensében – a kanyarokban játszi könnyedséggel indíthatók mindvégig kontrollált, sportos csúsztatások is.

BMW M modell a portfólió csúcsán

A korszerű BMW 2-es Coupé menetdinamikára való maximális összpontosítását leginkább a portfólió csúcsán trónoló BMW M modell testesíti meg. A BMW M240i xDrive Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,2 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 186 gramm / km; előzetes értékek a valós státuszok közti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, mindenre kiterjedő szabvány alapján funkcionáló tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései alapján) motorházteteje alatt egy roppantul erős soros hathengeres kapacitás dolgozik, BMW TwinPower Turbo technológiával. A benzinmotor – aminek rendszerreakciója nyomban, végtelen vehemenciával érződik – 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítményét egy nyolcfokozatú Steptronic Sport automataváltó továbbítja a BMW xDrive nagy tudású összkerékhajtás osztóművéhez. Utóbbi a hátsókerék-meghajtás preferenciái alapján nyújtsa fel a hátsókerék-meghajtású BMW modellek által fémjelzett vezetési élményt, minden pillanatban pompásan alkalmazkodva az útviszonyokhoz és az időjárási körülményekhez.

A Nürburgringen elvégzett menetdinamikai tesztek arra ugyancsak nagyon jó lehetőséget teremtettek, hogy a mérnökök a BMW xDrive okos összkerékhajtás és az osztóműbe épített a BMW M sport differenciálmű együttműködését finomhangolják. A sport differenciálmű a benne dolgozó elektromos motornak betudhatóan 0 és 100 százalék közt képes változtatni záró funkcióját, a modern BMW 2-es Coupé kerekei mindent összevetve minden ívet a lehető legoptimálisabb tapadással, stabilitással és kanyarsebességgel tudnak bevenni. A motorból érkező erő hátsó kerekek közti elosztás-arányának szakadatlan változtathatóságával meghatározóan nagyobb oldalirányú gyorsulás, kanyarból kifelé ugyanakkor érezhetően dinamikusabb tempó válik hozzáférhetővé.

A modern BMW 2-es Coupé járműkoncepcióját konkrétan a menetdinamika szempontjai alapján álmodták meg

Függetlenül az erőforrástól, a karosszériaváz kimagasló torziós merevségéből a modern BMW 2-es Coupé minden modellváltozata menetdinamikai előnyt kovácsol. A tervezők az elődmodellhez képest csaknem 12 százalékkal nagyobb torziós merevséget értek el, példának okáért a jármű hátsó részének menetdinamikai bekötéseinél, amelyek a modern BMW 2-es Coupé rendkívüli agilitásához is nagymértékben hozzájárulnak. Mindemellett a járműkoncepció, amit a mérnökök konkrétan a menetdinamika szempontjai alapján álmodtak meg, mindkét tengelyen jóval szélesebb nyomtávokat is nyújt. A sportosan vett kanyarokban utóbbiak meghatározóan csökkentik a modell billenési szögét és az egyes kerekek terhelését.

A korszerű BMW 2-es Coupé minden modellváltozata alapfelszereltségként kapja meg az erőhatás-függő lengéscsillapítókat, amelyek érezhetően optimalizálják a sportosság és a menetkomfort közti egyensúlyt. Az erőhatás-függő lengéscsillapítók finoman egyenlítik ki az úttest egyenetlenségeit, míg a karosszériarezgéseket ellensúlyozva fokozzák az utazás kényelmét. A nagyobb úthibák következtében fellépő karosszériamozgásokat a modern műszaki megoldás arányosan nagyobb lengéscsillapító-beavatkozásokkal kompenzálja. A modern BMW 2-es Coupé modellhez a külön választható extrafelszereltség részeként adaptív BMW M futómű is megrendelhető, melynek elektronikusan vezérelt lengéscsillapítói a sportos és a kényelemre hangolt vezetés újabb dimenzióját váltják valóra.

Mérnökien precíz irányíthatóság, finomított aerodinamikai tulajdonságok

A bajor prémiumgyártó kliensei még a legdinamikusabb vezetési szituációk közepette is kiválóan vezérlésük alatt tarthatják a modern BMW 2-es Coupé-t. Az erőteljes és precízen adagolható fékrendszer mellett a kétajtós modell irányítását mérnökien precíz kormánymű is támogatja, amelyhez az első és a hátsó tengely közti isteni terhelés-elosztás, a kormánymű típus-specifikus kialakítása és az első kerékfelfüggesztések rendhagyóan feszes bekötései is hozzájárulnak. A modern BMW 2-es Coupé-hoz opcionális extrafelszereltségként a változó áttételű kormánymű is megrendelhető, amely kanyarodás közben még precízebb irányíthatóságot, parkolás és manőverezés közben ugyanakkor még könnyebb kormánymozdulatokat nyújt.

A korszerű BMW 2-es Coupé karosszériája nem kizárólagosan a márka korszerű, egyszerű és minimalista formanyelvét élteti, de olyan, első ránézésre alig, a Nürburgring nagysebességű tesztkörein ellenben egyből észrevehető módosításokat is tartogat, amelyek nagymértékben fokozzák az újdonság, és kiváltképp a korszerű BMW M modell aerodinamikai adottságait. Típus-specifikus első koptatók és légterelő lapok, légbevezető és légkivezető nyílások, üzemanyagtartály- és hátsótengely-borítások, a kerekek mögött ugyanakkor aerodinamikailag hangolt felfüggesztések és merevítések garantálják, hogy a korszerű BMW 2-es Coupé első tengelyére 50 százalékkal alacsonyabb felhajtóerő hat, mint közvetlen elődmodellje tekintetében.