Navigáció, streaming szolgáltatások, vagy éppen a naptár használata okostelefonunkon vezetés közben? A Bosch által kifejlesztett, okostelefonok integrálására alkalmas mySPIN elnevezésű alkalmazás mindezt lehetővé teszi – ráadásul jogszerűen és felhasználóbarát módon. A Bosch technológiája, amelyet 2014 óta a Jaguar Land Rover teljes kínálatában használnak, az okostelefont köti össze az autóval, függetlenül attól, hogy az eszközön iOS vagy Android operációs rendszer fut. A mySPIN segítségével a Bosch által kiválasztott és módosított alkalmazások az okostelefon felvétele nélkül, az autó központi konzoljának érintőképernyőjén keresztül kezelhetők. A Bosch most további komoly lépést tett ennek az OEM megoldásnak a további elterjesztése érdekében Kínában. Egyrészről, a JAC és Changan Ford autógyártók modelljeikbe ezt az integrációs megoldást építik be a jövőben; másrészről a Bosch a kínai technológiai céggel, a Tencent-tel írt alá együttműködési megállapodást. A mySPIN funkciók kezelésére képessé tett alkalmazások száma 2013 óta folyamatosan nő, jelenleg éppen nem éri még el az 50 darabot – de már így is háromszor annyi, mint a hasonló más rendszerek esetében. Külön figyelmet fordítanak a navigációra és médiaalkalmazásokra, mint amilyenek például a TomTom, a Parkopedia, a szálláskereső vagy az Audials.
Erőteljes terjeszkedés Kínában
A Bosch együttműködő partnere, a Tencent, Kína három legnagyobb internetes vállalatának az egyike. Szolgáltatásai révén, mint a „QQ Music” vagy a „WeChat” mobil kommunikációs alkalmazás, több mint 500 millió felhasználóhoz ér el. A Tencent most azt tervezi, hogy egyik alkalmazását a mySPIN-re optimalizálja, amivel vezetés közben is elérhetővé válik számos kommunikációs szolgáltatása. Ezek az új szolgáltatások nem csupán bővítik majd a mySPIN alkalmazások listáját, de egyúttal a regionális piac egyre növekvő számú adaptációinak számát is bővítik. A kínai JAC autógyár ehhez hasonlóan, 2016-tól kezdve már a mySPIN alkalmazással együtt kínálja új modelljeit, ezzel lehetőséget adva ügyfeleinek, hogy vezetés közben is számos hasznos alkalmazáshoz férjenek hozzá. A Changan Ford autógyár 2017-ben követi versenytársát.
Új utakon az új alkalmazások felé
A mySPIN-hez való alkalmazások felkutatása során a Bosch nem korlátozódik csak az olyan jól ismert szolgáltatókra, mint a TomTom, hanem más lehetőségeket is keres: saját alkalmazást fejleszt, amilyen a Drivelog, vagy együttműködik olyan startup cégekkel mint a Familo. Ez az alkalmazás lett például a Bosch által szervezett számítógépes ötletverseny, a hackathon nyertese. Az ilyen események rövid időre összehozzák egymással a programozókat, fejlesztőket, tervezőket és projektvezetőket, akik egymással szoros együttműködésben közös szoftverprogramot fejlesztenek. Számos megközelítés alkalmazásával a Bosch biztosítja, hogy a népszerű appok rendelkezésre álljanak, és az innovatív új szolgáltatók is lehetőséget kapjanak, hogy az ügyfeleket autóikban érjék el.
A jármű adatainak hasznossá tétele
A mySPIN egyedülálló felépítésének köszönhetően az autógyártók mindenkor teljes mértékben ellenőrzésük alatt tarthatják, hogy milyen alkalmazások állnak ügyfeleik rendelkezésére, hogyan legyen a felhasználói felület megtervezve és mi történjen a rendelkezésre álló információval. „Ez a vezető számára is előny, hiszen a gyártóban megbízható partnerre talál” – mondja Torsten Mlasko, a Bosch SoftTec GmbH vezetője. A jövőben az autógyártók is használják majd a mySPIN felületet, hogy a jármű adatai elérhetővé váljanak az alkalmazások számára. Az appokban olyan adatokat lehet majd igénybe venni, mint a gumiabroncsok nyomása vagy az üzemanyagszint. Olcsó üzemanyagtöltő állomást csak akkor javasol majd például a program, ha az üzemanyag-szintjelző elérte a tartalékot.
A mySPIN számára engedélyezett minden alkalmazást kifejezetten úgy alakítottak ki, hogy vezetés közben is lehessen használni, tehát minél kevésbé vonja el a figyelmet és minél nagyobb biztonságot nyújtson. Ebben az esetben kevés az alkalmazással járó technikai kihívás. Az applikációk fejlesztői egy szoftverfejlesztő készletet kapnak kézhez. Az autógyártók maguk dönthetik el, hogy egy-egy adott járműben milyen alkalmazásokat tesznek elérhetővé és ezeket egy úgynevezett fehér listán jelölik meg, amely rugalmasan frissíthető és bővíthető. Az iOS és Android rendszerű okostelefonokon kívül prototípus megoldás készült már a Windows alapú telefonokra is, ez kérésre a gyártók rendelkezésére áll.