Az Audi a 2015-ös IAA kiállításon új fejlesztéseit mutatja be

Új Audi hajtásrendszerek bemutatója

A Frankfurt am Main városában a Nemzetközi Autókiállításon (Internationale Automobil-Ausstellung, IAA) az Audi számos újdonságot mutat be. A középpontban az új A4 modellsorozat és a szériaközeli Audi e-tron quattro concept – egy tisztán elektromos hajtásláncú sportos szabadidő-autó – állnak. Ezenkívül a márka betekintést enged a látogatóknak a márka négy kiemelt témájának jövőjébe – ezek az Audi Sport, a quattro, az Audi Technologies, valamint az Audi ultra – és megmutatja hajtáslánc-koncepcióinak teljes palettáját.

Új technológiákkal teszi egyre hatékonyabbá TDI- és TFSI-motorjait az Audi, a márka így teljes mértékben kihasználja a hagyományos erőforrásokban rejlő lehetőségeket. Az egyes modellek szén-dioxid-kibocsátási bajnokai minden esetben az ultra utónevet viselik. Az új Audi A4 2.0 TDI ultra az idei IAA során ünnepli kiállítási premierjét.

A szabadidő-autók között a tisztán elektromos hajtású Audi e-tron quattro tanulmány ünnepli világpremierjét. Szintén látható a szakvásáron az akár 56 kilométer tisztán elektromos hatótávolságot kínáló Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro plug-in hibrid és az új Audi A4 g-tron. Ez utóbbi a tesztcikluson kevesebb, mint négy kilogramm gázt fogyaszt száz kilométerenként. Ez az ügyfél számára rendkívül alacsony üzemanyag-költségeket jelent, miközben a jármű teljes hatótávolsága akár a 950 kilométert is eléri. Ezenkívül az új Audi Q7 és az új Audi A4 az összes szériagyártású személyautó közül az asszisztensrendszerek legszélesebb kínálatát nyújtják. Ezzel az önműködően közlekedő autók előtti egyik fontos lépcsőfokot szemléltetik látványosan. E technológiák fejlesztésén az Audi nagy erőkkel dolgozik – mindig azzal a céllal, hogy a maximális hatékonyságot és biztonságot kiemelkedő teljesítménnyel ötvözze.

Az Audi A4 új generációja mindenkit lenyűgöz sportosan kiegyensúlyozott vezetési élményével, infotainment megoldásainak, valamint rendkívül intelligens asszisztensrendszereinek – mint például a közlekedési torlódás asszisztenst is kínáló adaptív sebességszabályozás (adaptive cruise control) – széles választékával. E modellekben kívánságra akár harminc rendszer segíti a vezetőt. A középkategóriás modell a hatékonyság terén is rekordértékeket ér el. Az A4 Limousine légellenállási együtthatója (cd: 0,23) a legjobb a kategóriában, így igazán kis ellenállással halad az újdonság. Az egész járműre kiterjedő hatékonysági koncepció fontos támogatói a könnyű és takarékos motorok, ilyen például a 110 kilowatt (150 lóerő) teljesítményű 2.0 TDI ultra egység. A Limousine karosszéria esetében e változat átlagfogyasztása mindössze 3,7 liter/100 kilométer az Új Európai Menetciklus (New European Driving Cycle, NEDC) alapján, ami 95 gramm/kilométer szén-dioxid-kibocsátást eredményez. Az új fejlesztésű 2.0 TFSI ultra semmiben sem marad el gázolajos párjától. Az innovatív égési folyamatnak köszönhetően a 190 lóerős benzinmotor átlagfogyasztása csupán 4,8 l/100 km, ami 109 g/km CO2-kibocsátásnak felel meg.