A korszerű MINI John Cooper Works GP

A korszerű MINI John Cooper Works GP

A motorsport-génekkel átitatott négykerekű ritkaság harmadik generációja új menetdinamikai mérceként érkezik meg a prémium kisautók szegmensébe: a modern MINI John Cooper Works GP (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,3 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 167 gramm / km) az angol prémiumgyártó sorozatgyártásban kínált korábbi leggyorsabb modelljeként ünnepli világpremierjét.

A motorháztető alatt egy 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítményre képes, négyhengeres benzinmotor dolgozik, amely a háromajtós MINI műszaki alapjaira épített, kétüléses élsportolót 5,2 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A korszerű MINI John Cooper Works GP a november 22. és december 1. közt nyitva álló Los Angeles-i Internacionális Autószalonon gurul ki első alkalommal a nagyközönség elé, ezután ezt követően a MINI oxfordi gyárából egy 3 000 darabban legyártott limitált szériaként érkezik meg az utakra. Az angol prémiumgyártó legnagyobb motorsport-rajongói 2020 márciusában kaphatják meg az újdonság első példányait.

A kirobbanó teljesítményű menetdinamika a márka által kisautóba valaha épített legerősebb motorban gyökerezik, amelyhez a méltó futómű-technológiát a MINI John Cooper Works évtizedes motorsport-tapasztalatára támaszkodva finomhangoltak a mérnökök, a könnyűszerkezetes járműépítés alapelvei alapján megtervezett karosszériát mindazonáltal nem kizárólagosan aerodinamikalilag optimalizálták, de végtelenül merevvé is tették. A modern MINI John Cooper Works GP páratlanul sportos menetteljesítménnyel és felülmúlhatatlan agilitással kecsegtet, amely a hagyományos Mini hatvan évvel ezelőtti bemutatkozása óta elválaszthatatlanul egybeforrt a tervezőmérnökként legendává érett John Cooper nevével. Az erőteljes motor és az szorgalmas vezethetőség kettőse nem kizárólagosan az utakon, de a zárt versenypályákon is sikert sikerre halmozott: az angol prémiumgyártó négykerekűi az angol Túraautó-bajnokság futamain, a Monte Carlo Ralin, a MINI Challenge verenysorozatban és a Dakar Ralin is aranyéremig jutottak.

A korszerű MINI John Cooper Works GP exkluzív karakterét a vezetés extrém élményét szem előtt tartva alkották meg a tervezők. Kirobbanó teljesítményű erőforrásával és versenyautós menetdinamikájával az újdonság büszkén pózol a MINI és a MINI John Cooper Works modellpaletta trónján. Az élsportoló 55 kilowattal / 75 lóerővel licitál rá a MINI John Cooper Works modell maximális teljesítményére, amellyel sokkalta kimagaslóbb pozíciót tölt be az angol prémiumgyártó portfólióján, mint a 2 000 példányban legyártott két korábbi generáció képviselői. A MINI John Cooper Works GP felszereltségi csomaggal felvértezett MINI Cooper S 2006-ban, ezt követően a MINI John Cooper Works GP 2013-ban ünnepelte világpremierjét, 160 kW / 218 lóerő maximális teljesítményre képes benzinmotorral, típus-specifikus futómű-technológiával, ráadásul exkluzív stílusjegyekkel és felszereltségi tételekkel. A MINI John Cooper Works GP harmadik, új generációja új szintre emeli a kisautókban átélhető vezetési élményt: a sorozatgyártás előtti tesztfázisban az élsportoló mindössze nyolc perc alatt ért körbe a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján, amely több mint fél perccel jobb idő, mint közvetlen elődmodelljéé.

A korszerű MINI John Cooper Works GP főbb tulajdonságai

  • Soros négyhengeres, 2.0 liter hengerűrtartalmú benzinmotor MINI TwinPower Turbo technológiával, 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítménnyel és 450 Nm csúcs forgatónyomatékkal.
  • A MINI John Cooper Works modellhez képest 55 kilowattal / 75 lóerővel nagyobb maximális teljesítmény.
  • Gyorsulás álló helyzetből 100 km/órás sebességre 5,2 másodperc alatt.
  • A modern MINI John Cooper Works GP végsebességét nem szabályozza le a vezérlőelektronika, mindent összevetve 265 km/óra.
  • Típus-specifikus kenési- és hűtőrendszer a maximális teljesítmény elérése érdekében.
  • Típus-specifikus sport kipufogórendszer az érzelmekben gazdag, legmélyebb orgánum érdekében.
  • Nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó az első tengelyen integrált mechanikus differenciálzárral.
  • Motorsport-kialakítású és -hangolású futómű-technológia, amely a MINI John Cooper Works modellhez képest 10 milliméterrel csökkenti az élsportoló hasmagasságát.
  • Páratlanul jelentős hatékonyságú sport fékrendszer.
  • Extrém merev karosszériaváz, feszes motorbeágyazás és kerékfelfüggesztések.
  • Típus-specifikus első és hátsó koptatók.
  • Duplaszárnyas hátsó légterelő szárny.
  • Szénszál-erősítésű műanyagból készült, erőteljes kerékjárat-szélesítések.
  • Versenyautós utastér két üléssel és típus-specifikus műszerfallal.

A vérpezsdítő teljesítmény forrása: a MINI TwinPower Turbo technológiával dolgozó, négyhengeres benzinmotor

A modern MINI John Cooper Works GP négyhengeres szívét a minél nagyobb maximális teljesítmény leadása érdekében tervezték meg a mérnökök, a MINI John Cooper Works modelleket fejlesztő mérnökök több évtizedes motorsport-tapasztalatára támaszkodva. A 2.0 liter hengerűrtartalmú kapacitás a legújabb MINI TwinPower Turbo technológiával dolgozik, a számottevő mértékben megnövelt teljesítmény ugyanakkor a MINI John Cooper Works modell erőforrásához képes alkalmazott megannyi apró módosítás eredménye. Ilyen például a megerősített főtengely, a típus-specifikus dugattyúk és hajtókarok, ráadásul az hangolt hűtésű torziós rezgéscsillapító.

A négyhengeres motor extrém teljesítményéhez mindezeken felül egy új fejlesztésű turbófeltöltő is hozzájárul, amit a tervezők a kipufogócsonkba integráltak és a rendszerreakció optimalizálása érdekében légtelenítő szeleppel láttak el. A korszerű MINI John Cooper Works GP erőforrásának sűrítési aránya a turbófeltöltő nagyobb töltési nyomásával párhuzamosan 10,2-ről 9,5-re mérséklődött. A szívócső szintén új: a nagyobb légbevezető nyílás és a vastagabb csőátmérő az összes régebbinél intenzívebb levegő-ellátást nyújt.

A közvetlen üzemanyag-befecskendezés legmodernebb generációja azonnali teljesítmény-leadást garantál. A most bemutatott tervezésű, többcsatornás befecskendezők és a szelepek közti központi elrendezés nagyobb befecskendezési nyomást nyújt, aminek következtében az üzemanyag 350 bar maximális befecskendezési nyomással érkezik meg az égéstérbe. A végtelenül finom porlasztási technika mérnökien precíz üzemanyag-adagolást biztosít, amely nem kizárólagosan tisztább égést, de hatékonyabb belső működést is nyújt. A MINI TwinPower Turbo modern műszaki megoldás ezen felül a BMW Group által szabadalmazott VALVETRONIC változó szelepvezérlés és a kétoldali, dupla-VANOS változó vezérműtengely-állítás legújabb innovációit is kamatoztatja.

Sőt mi több, a korszerű MINI John Cooper Works GP erőforrásának megfelelő üzemelését típus-specifikus kenési rendszer is támogatja, hogy a benzinmotor még a legextrémebb vezetési szituációk közepette, a zárt versenypályák végtelenül dinamikus hossz- és oldalirányú gyorsulásai során is maximális teljesítménnyel üzemelhessen.

Azonnali teljesítmény-leadás és zabolátlan tolóerő

Az kapacitás és a MINI TwinPower Turbo modern műszaki megoldás részletekbe menő módosításai az összes régebbinél gyorsabb rendszerreakciókat hívtak életre, amelyiknek betudhatóan az kapacitás már a gázpedál legenyhébb érintésére is azonnali teljesítmény-leadással és még a legfelső fordulatszám-tartományban is bődületes tolóerővel reagál. A négyhengeres motor percenkénti 1 750 főtengely-fordulatnál adja le 450 Nm csúcs forgatónyomatékát és egészen percenkénti 4 500 főtengely-fordulatig fenntartja. A 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítmény percenkénti 5 000 és 6 250 főtengely-fordulat közt mindvégig a vezető rendelkezésére áll.

A motortérben dolgozó kapacitás maximális teljesítménye és csúcs forgatónyomatéka rendhagyó gyorsulási manővereket garantál. A korszerű MINI John Cooper Works GP 5,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, haladás közben ugyanakkor a motor rugalmasságának betudhatóan még a nagyobb kategóriájú sportautókat is képes maga mögé utasítani. A zabolátlan erő áramlását a motor vezérlőelektronikája sem töri meg, még a magasabb sebességtartományban sem. A korszerű MINI John Cooper Works GP végsebessége ezáltal 265 km/óra.

Típus-specifikus sport kipufogórendszer az érzelmekben gazdag, legmélyebb orgánum érdekében

Az kapacitás zabolátlan teljesítmény-leadását és a legmagasabb tartományba pörgő fordulatot a modern MINI John Cooper Works GP típus-specifikus fejlesztésű, érzelmekben gazdag sport kipufogórendszere szólaltatja meg. Visszafogott, nyugodt haladás során a rendszer lágyan sportos hangzással operál, padlógáz során viszont a zárt versenypályák orgánumát varázsolja az utakra. A sport kipufogórendszer hangzása nagymértékben hozzájárul az angol prémiumgyártó vásárlóinak felejthetetlen vezetési élményéhez.

Az egycsatornás rendszer a hátsó tengely magasságában egy konkrétan nagyméretű dobba csatlakozik, amelyből két matt felületű, rozsdamentes acélból készült, egyenként 90 milliméter átmérőjű kipufogóvég ágazik ki a hátsó lökhárító centrumában. A versenyautós megoldás a modern MINI John Cooper Works GP letaglózó menetteljesítményét nyomatékosítja. A sport kipufogórendszer károsanyag-kibocsátási értékének optimalizálását benzinüzemű részecskeszűrő támogatja, melynek betudhatóan a modern MINI John Cooper Works GP az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány követelményeinek is maradéktalanul megfelel.

Önálló hűtőrendszer egyenesen a motorsport élvonalából

Az kapacitás kirobbanó teljesítménye nem kizárólagosan a zárt versenypályákon, de a hétköznapok útjain is vérpezsdítő menettulajdonságokat ígér, a megnövelt teljesítmény ellenben extrém hőtermeléssel és mint ilyen, szokatlan hűtési igényekkel jár. A tervezőmérnökök így a korszerű MINI John Cooper Works GP motorterébe önálló hűtőrendszert fejlesztettek: az kapacitás minden vezetési szituációban megfelelő üzemelését egy magas hőmérsékletű hűtőkör garantálja, amely két külső hűtővel, egy megnövelt térfogatú hűtővíz-tartállyal, típus-specifikus csövezéssel és egy nagyobb teljesítményű, elektromosan vezérelt hűtőventilátorral dolgozik.

A benzinmotor bemelegedésének optimalizálása érdekében a forgattyúház hűtése egy új, osztott hűtőszelepnek betudhatóan ideiglenesen kikapcsolható. Az automataváltó szintén önálló hűtőkörrel dolgozik.

Nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó integrált mechanikus differenciálzárral

A nagyteljesítményű erőforrást a mérnökök keresztben építették be a korszerű MINI John Cooper Works GP motorterébe, kirobbanó teljesítményét és kimagasló forgatónyomatékát mindazonáltal egy motorsport élvonalából átemelt modern műszaki megoldás továbbítja az első kerekek felé. Az angol prémiumgyártó új élsportolója már az alapfelszereltség részeként egy típus-specifikus karakterisztikájú, integrált mechanikus differenciálzárral ellátott, nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltóval szerelve gurul le a gyártósorról. A modern műszaki megoldást még tovább fejlesztett belső hatékonyság és szélesebb fokozatkiosztás jellemzi, az áthidaló tengelykapcsoló ugyanakkor a váltások után azonnali összezárással fokozza a motor és a váltó közti közvetlen kapcsolatot, amely precíz rendszerreakciót és abszolút vezetési élményt ígér. A konkrétan sportos váltási stratégiát most bemutatott váltóvezérlő rendszer biztosítja, a váltás akusztikáját és a simább fokozatváltásokat ugyanakkor új fejlesztésű rezgéscsillapítás rendbe hozza. A nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltót az angol prémiumgyártó kuncsaftja egy típus-specifikus előválasztó karról vezérelheti, a manuális sebességváltásokat ugyanakkor a kormány mögé alapfelszereltségként szerelt váltófülek biztosítják.

A nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó típus-specifikus hangolása a modern MINI John Cooper Works GP átfogó hajtáslánc- és futómű-technológiai innovációinak része, amit a tervezőmérnökök az egyedi menettulajdonságok érdekében, a maximális teljesítmény szempontjai alapján álmodtak meg. Utóbbi a rettentően villámgyors fokozatváltásokban és a remekül alkalmazkodó rendszerreakciókban is visszaköszön, a modern műszaki megoldás tudniillik a közvetlen visszaváltásokra motorfékezéssel, a több fokozatot átugró visszakapcsolásokra ugyanakkor erőteljes teljesítmény-leadással reagál. Az automataváltó sport üzemmódjában (DS) mindemellett a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó magasabb fordulatszám-tartományig engedi pörgetni a motort, a manuálisan vezérelt fokozatváltásokat mindazonáltal a másodperc ezredrésze alatt elvégzi.

Az automataváltóban egy integrált mechanikus differenciálzár gondoskodik arról, hogy dinamikus kanyarodás közben a bal első és a jobb első kerék is a lehető legoptimálisabb tapadást érje el. A modern műszaki megoldás szorosan együttműködik a dinamikus menetstabilizáló rendszerrel (DSC – Dynamic Stability Control), ezáltal laza terepen és mostoha időjárási állapotok közepette is képes optimalizálni a korszerű MINI John Cooper Works GP tapadását, sportos vezetési stílusban vett kanyarodás során mindazonáltal a menetdinamika fenntartásáért felel. Terhelés alatt a rendszer akár 31 százalékos összezárásra is képes. Záró működésbeli sajátságainak hála a differenciálmű a motorból érkező erőtöbbletet folyamatosan a korrekt tapadás fenntartása érdekében képes elosztani a két első kerék közt: az egyik kerék kipörgése során a differenciálmű a teljesítményt és a forgatónyomatékot önvezérelten a másik oldalra terheli keresztül, amellyel fenntartja a menetdinamikát és megelőzi a tapadásvesztést, még az azonos oldali kerekek eltérő súrlódási értékei során is. A differenciálzár intenzív kanyarváltások közben és a kanyaríveket követő padlógázas kigyorsításokkor is hasonlóképpen, a motorerő célzott átterheléseivel támogatja az élsportoló agilitását.

Extrém merev karosszériaváz, feszes motorbeágyazás és kerékfelfüggesztések

Az kapacitás, az automataváltó és a futómű-technológia feszes kapcsolatának, ezenfelül a karosszériaváz extrém merevítéseinek betudhatóan a modern MINI John Cooper Works GP már a legkisebb kormánymozdulatokra és a legenyhébb gázpedál-érintésekre is azonnali, mérnökien precíz rendszerreakciókkal válaszol. Rendkívüli újítás e téren a típus-specifikus motorbeágyazás, amit a mérnökök konkrétan a modern MINI John Cooper Works GP modellhez fejlesztettek ki. A motor, a váltó és a karosszériaváz szerfelett feszes kapcsolata még tovább fokozza a hajtáslánc rendszerreakcióit.

A kardánalagút helyén plusz merevítések támasztják meg az szintén újratervezett hátsó tengelyt, amely körül egy négyszög alakú segédváz garantálja a legmagasabb szintű oldalirányú gyorsulás alapján hangolt kerékfelfüggesztési beállításokat. Az első tengelyen toronymerevítők hivatottak optimalizálni a futómű-rögzítéseket.

Típus-specifikus futómű-hangolás és GP üzemmóddal kiegészített dinamikus menetstabilizáló rendszer

A modern MINI John Cooper Works GP típus-specifikus hangolású futómű-technológiája az angol prémiumgyártó által fémjelzett, gokartosan vállalkozó szellemű vezetési hatás új dimenzióját váltja valóra. A kerékfelfüggesztéseket a tömegtermelést megelőző intenzív tesztelések és finomhangolások esetén a fejlesztőmérnökök a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján és a Föld nagyon sok versenypályáján igazították az élsportoló extrém teljesítményéhez: a szimpla-ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal kialakított első kerékfelfüggesztés és a többkaros hátsó kerékfelfüggesztés típus-specifikus változatát a strapabíró kialakítás, a sportautós kinematika és a csökkentett saját tömeg szempontjai alapján fejlesztették tovább, hogy a benzinmotor letaglózó teljesítménye vérpezsdítő vezetési élményként juthasson keresztül az aszfaltra. Az agilitás fokozása érdekében kiszélesítették a nyomtávokat, a gépkocsi hasmagassága ugyanakkor a MINI John Cooper Works modellhez képest 10 milliméterrel lejjebb került. A típus-specifikus hangolású futómű-technológiának a specifikus spirálrugók, lengéscsillapítók és stabilizátorok éppúgy részei. A korszerű fejlesztésű függőcsapok az első kerekek nagyobb szögű dőlését biztosítják, a hátsó tengely speciális kinematikájának hála mindazonáltal az élsportoló még a legdinamikusabban vett kanyarokban is képes továbbítani az oldalirányú gyorsulás mértékét. Az önkéntelen kormánymozdulatok közben mindkét tengelyen edzett stabilizátor-csapágyak optimalizálják a kerekek futását.

A korszerű MINI John Cooper Works GP futóművében apró finomítások fokozzák a modell precíz irányíthatóságát, a tartócsapágyakban példának okáért az első és a hátsó tengelyen is merevebb gumik kaptak helyet. A hátsó tengely keresztlengőkarjait a külső végeken gumi helyett fémből készült gömbfejekkel szerelték, amíg a belső csatlakozási pontokon merevebb gumik dolgoznak. A motortérben húzódó toronymerevítőt közvetlenül az első tengely tartócsapágyaihoz csavarozták.

Az elektromechanikus szervokormány alap funkciói közt a sebességfüggő szervo-rásegítés is megtalálható, amely alacsony sebességnél az ergonomikus manőverezhetőséget, magasabb tempónál mindazonáltal a precíz irányíthatóságot hivatott fokozni. Az alapbeállítás alternatívájaként a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) GP üzemmódot is ad, amit az angol prémiumgyártó használói egy billenőkapcsolóval aktiválhatnak. A modern műszaki megoldás kitolja a fékrendszer és a motorvezérlő elektronika közbeavatkozási küszöbértékét, amely a mechanikus differenciálzárral összefogva az összes régebbinél agilisabb kormányozhatósággal ruházza fel a korszerű MINI John Cooper Works GP modellt. A dinamikus menetstabilizáló rendszert vezérlő billenőkapcsolóval adott esetben mindemellett a DSC maradéktalanul ki is kapcsolható.

Sport fékrendszer és kovácsolt könnyűfém keréktárcsák

A korszerű MINI John Cooper Works GP sport fékrendszere még a legintenzívebb igénybevétel során is extrém lassulást garantál. Az első tengely végein dolgozó, 360 milliméter átmérőjű és 30 milliméter vastag féktárcsákat Chili Red árnyalatúra fényezett, MINI John Cooper Works logóval ellátott négydugattyús fix nyergek, a hátsó kerekek mögé szerelt tárcsákat ugyanakkor egydugattyús úszónyergek szorítják össze. A sport fékrendszert rendhagyóan magas fokú megbízhatóság és isteni adagolhatóság jellemzi.

A korszerű MINI John Cooper Works GP már alapfelszereltségként 18″ méretű, kovácsolt könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorról. A 8,0J x 18″ méretű felnik alig kilenc kilogrammot nyomnak a mérlegen és eltérő méretű, konkrétan az angol prémiumgyártó élsportolójához kifejlesztett, nagyteljesítményű gumiabroncsokkal szerelik őket. Az exkluzív keréktárcsák GP emblémával ellátott kupakot viselnek. A 225/35 R18 méretű gumiabroncsok kiválóan korrekt kormányozhatóságot és eszményi tapadást ajánlanak, sportosan vett kanyarodások közben ugyanakkor még a legextrémebb oldalirányú erőhatásokat is bírják.

Összetéveszthetetlen formanyelv és finomított aerodinamikai tulajdonságok

A korszerű MINI John Cooper Works GP példa nélküli formanyelvvel büszkélkedhet, hogy már álló helyzetben is egy kisportolt atléta benyomását keltse. Az exkluzív stílusjegyek ugyanakkor az újdonság vezethetőségére is jótékony hatással vannak, tudniillik a legdinamikusabb vezetési szituációkban növelik a modell iránystabilitását és kiváló irányíthatóságát. A részletekbe menően finomított karosszériát úgy álmodták meg a dizájnerek, hogy a lehető legkiválóbb aerodinamikai tulajdonságokkal vértezzék fel vele a modellt, a hajtáslánchoz és a fékrendszerhez ugyanakkor megfelelő mennyiségű hűtőlevegő érkezzen. A tetőre szerelt nagyméretű, duplaszárnyas légterelő szárny, az első lökhárító és a típus-specifikus első koptató a modern MINI John Cooper Works GP körüli felhajtóerőt hivatott csökkenteni. Az aprólékos módosításoknak betudhatóan a modern MINI John Cooper Works GP első és hátsó tengelyére ható felhajtóerő jelentőségteljesen alig a MINI John Cooper Works modell tekintetében.

Az első lökhárító ezenkívül extrém méretű légbeömlőkkel dolgozik közösen. A tetőre szerelt légterelő szárny, amely jócskán túlnyúlik a gépjármű oldalvonalán, nagymértékben nyújt támogatást optimalizálni a korszerű MINI John Cooper Works GP menettulajdonságait. Fordított kialakításával a tetőszárny a lehető legalacsonyabb légellenállás mentén szolgáltat maximális leszorítóerőt, amellyel a gépkocsit még a magasabb sebességtartományban is az úttestre ragasztja.

Szénszál-erősítésű műanyagból készült kerékjárat-szélesítések

A modern MINI John Cooper Works GP csodás és hamisítatlanul speciális stílusjegyei közül az egyik leginkább szembetűnő újítás a az összes kerékjáraton alkalmazott extrém mértékű ívszélesítés, amelyek szélesebb nyomtávok és szélesebb keréktárcsák alkalmazását kínálják, míg a jármű körüli légáramlatot is optimalizálják.

A kerékjárat-szélesítéseket a BMW Group házon belül, kivételes tömegtermelési eljárás alapján gyártja le, olyan anyagösszetétellel, amit első ízben a müncheni központú vállalatcsoport alkalmazott sorozatgyártásban. Az elemek külső héja szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült, a könnyűszerkezetes járműépítés alapelvei és a hosszú távon fenntartható újrahasznosítás mindent összevetve kéz a kézben jár: a szénszál-erősítésű műanyagot a BMW i3 és a BMW i8 tömegtermelése esetén keletkező melléktermék újrahasznosításával állítják elő. A BMW Group a modellenként négy darab CFRP-elemet nedvespréseléses gyártási eljárással készíti el, a dupla matt fényezés egyik sarkában ugyanakkor a 3 000 példányban készülő limitált sorozat sorszáma is olvasható. A modern MINI John Cooper Works GP a BMW Group első olyan sorozatgyártásban kínált modellje, melynek karosszériáján a tervezők megfigyelhető formában alkalmazzák a szénszál-erősítésű műanyag matt változatát. A 0001 és 3000 közti sorszámokat most bemutatott fejlesztésű fényezési eljárással viszik fel az első kerékjárati elemekre.

Típus-specifikus stílusjegyek az őszinte sportosság jegyében

A modern MINI John Cooper Works GP maximális teljesítményre összpontosító, őszinte karakterét nagyon sok rendhagyó stílusjegy nyomatékosítja. A karosszéria példának okáért csupán a Racing Grey metál árnyalatban rendelhető meg, míg a tető és a külső visszapillantó-házak Melting Silver metál színben pompáznak. Az első lökhárító és a ködlámpával szerelt hátsó lökhárító példa nélküli formában öltött testet. A hatszögletű hűtőrács keresztmerevítőjét, az első lökhárító központi légbeömlőinek betétjét és a hátsó légterelő szárny belső felét Chili Red árnyalatúra fényezték a készítők, a tetszetős GP emblémát ugyanakkor – amely elöl és hátul, a tetőszárny zárólapjainak külső felén, a küszöbléceken és a küszöbtoldatok felett is érzékelhető – Rosso Red metál színben alkalmazták.

Csúcsszuper kontrasztot alkot mindezzel az első fényszórók és a hátsó lámpák karimáin, a hűtőrácson, a kilincseken, a tanksapkán, a motorháztető légbeömlő-nyílásán és a MINI logókon visszaköszönő fekete fényezés. Az első fényszórók fekete karimája, amellett a britzászló-motívumban világító hátsó lámpák erőteljes sötétítése szintén a modern MINI John Cooper Works GP vérpezsdítően sportos menettulajdonságait sejteti.

Sportos utastér két üléssel és minimalizált zajszigeteléssel

A korszerű MINI John Cooper Works GP utasterét két üléssel és minimalizált zajszigeteléssel álmodták meg a tervezők, hogy még sportosabbá tegyék a vezetés élményét és még tovább csökkentsék a gépkocsi saját tömegét. Az élsportoló alapfelszereltségének részei az Alcantara és bőr kettősével húzott MINI John Cooper Works sportülések, ezüst színű oldalbélésekkel, vörös kontraszt-varrással és biztonsági övekkel, az integrált fejtámlák alatt ugyanakkor jellegzetes hímzésű GP emblémával. A műszerfal utasoldali részének dekorbetétjén az adott modell sorszáma olvasható, amit háromezer példányban egyenként, háromdimenziós nyomtatással állítanak elő.

A típus-specifikus MINI John Cooper Works bőrkormányt puha nappa bőrrel vonták be a készítők, amit vörös kontraszt-varrás egészít ki. A 12-órás jelzés és a kormány mögötti hatszögletű váltófülek háromdimenziós nyomtatással, fémből készültek. Utóbbiakon a jellegzetes GP logó mellett hatszögletű méhsejt-mintázat is kivehető. A sötét árnyalatú műszerfalat a szőnyegek vörös GP emblémái, az automataváltó előválasztó karján végigfutó dupla vörös csík és az ülések mögé erősített keresztmerevítő ellensúlyozza. Az alumíniumból készült, Chili Red árnyalatú elem célja, hogy hirtelen fékezés során meggátolja a csomagok elmozdulását.

Digitális műszeregység és típus-specifikus kijelzőtartalmak

A korszerű MINI John Cooper Works GP opcionális extrafelszereltségei közt az automata légkondicionáló, a vezeték nélküli okostelefon-töltést is kínáló Connected Navigation Plus csomag és a egyedi riasztó is megtalálható. A Connected Media csomag az alapfelszereltség része, a 6,5″ képernyő-átmérőjű központi monitor mindemellett típus-specifikus kijelzőtartalmakat is ad. A modern MINI John Cooper Works GP alapfelszereltségének a kormányoszlop digitális műszeregysége is része. Az 5,0″ képernyő-átmérőjű, nagyfelbontású megjelenítő skálázott kilométerórával és digitális számokkal is mutatja az aktuális sebességet, aktivált GP üzemmód során mindazonáltal pillanatnyi rendszerüzeneteket is küld. A képernyő tetején mindvégig érzékelhető a GP embléma, a motor beindítása előtt mindazonáltal GP logóval díszített, típus-specifikus animáció üdvözli az angol prémiumgyártó partnerét.