Nagyot növekedett az e-sport népszerűsége

Nagyot növekedett az e-sport népszerűsége

Egy nemrégiben megjelent tanulmány alapján idén az e-sport-iparág két évnyi fejlődést ért el három hónap alatt, de a számítógépes játékokhoz kapcsolódó alkalmatosságok piaca is fellendült az elmúlt hónapokban. Magyarországon az év első felében az LG ismeretei alapján komolyan megnőtt a kereslet a gaming kijelzők iránt: a leginkább vonzónak a középkategóriásnak számító 27 collos képátlójú monitorok számítanak.

Idén a streamingszolgáltatások mellett az amúgy is mind népszerűbbnek számító e-sport növekedése is felgyorsult, ez utóbbi szegmens nagyjából két évnyi fejlődést ért el a kijárási korlátozások három hónapja alatt, és bár a 2023-ra globálisan várt kétmilliárd dollár feletti bevétel más iparágakhoz képest továbbra sem túl tekintélyes, nézőszám alapján a Föld 10 leginkább közkedvelt sportja közé küzdötte fel magát.

Egy másik előrejelzés ennél szerényebb 2023-as forgalommal kalkulál, de az itt prognosztizált, legfőképpen szponzor- és hirdetési bevételekből álló 1,6 milliárd dolláros érték is több mint 60%-kal múlja felül az idénre várt bevételt. Ez az előrejelzés ugyanakkor az iparágat gyengítő tényezőkre is felhívja a figyelmet, köztük arra, hogy a szervezők kénytelenek lehetnek lemondani vagy elhalasztani a fizikai térben, a versenyzők és a szurkolók helyszíni részvételével tervezett e-sport-rendezvényeket. Az ESL példának okáért azt fedte fel, hogy a Counter Strike: Global Offensive profi játékosai részére rendezett, eredendően offline tornaként tervezett bajnokságot az ez évi idényben maradéktalanul online rendezik meg, beleértve a döntőt is, az Epic Games mindazonáltal még tavasszal törölte a 2020-as Fortnite világkupát. Nem lehetnek nyugodtak a kínai e-sport-rendezvények szervezői sem, mivelhogy az ottani kormány úgy döntött, hogy ez év végéig töröl minden, az országban megrendezendő internacionális sporteseményt.

Nem kizárólag az online és offline videójátékok népszerűségnövekedése gyorsult fel számottevően, de a játékhoz létfontosságú hardverek forgalma is figyelemre méltóan erősödött. Egyrészt azért, mert a jóval több otthon töltött idő alatt olyanok is rákaptak a videojátékokra, akik eddig mindössze csak alkalomszerűen játszottak, ehhez mindazonáltal kedvező eszközöket vásároltak. A keresletnövekedés másik szegmensét azok a gamerek adták, akik most látták elérkezettnek az időt – az akár céges – gépük fejlesztésére, új kiegészítők beszerzésére, a régi perifériák elsőrangú cseréjére. Mindez azt eredményezi, hogy a gamer IT-eszközök teljes körű piacának értéke az idén megközelítheti a 40 milliárd dollárt – igaz, ha érdemben romlik a gazdasági klíma, a következő években lassulás következhet be.

„Az e-sporthoz, videojátékokhoz kapcsolatos hardverek forgalmának fellendülése hazánkban is érezhető volt: az év első felében lényegesen megnőtt a kereslet a gaming megjelenítőink iránt. Az FPS, azaz a „lövöldözős” játékok rajongói körében népszerűnek számítanak a 24 collos, 1 ms válaszidejű gaming megjelenítők, de a legkeresettebbnek a 27 collos képátlójú monitorok számítanak. Egyrészt ez a méret már kiemelkedően hozzáad a pompás játékélményhez, csaknem az összes játéktípus tekintetében, másrészt ezek az eszközök jelentik hazánkban a középkategóriát.” – mondta Orémus Eszter, az LG IT termékekért felelős regionális marketingmenedzsere. „A közeljövőben a hazai e-sport piac újabb dinamikus fejlődésére számítunk, mert bár egy ideje már okvetlenül növekszik a műfaj népszerűsége, nyugat-európai viszonylatban még van hova fejlődnünk.” – tette hozzá a mester.