A Volkswagen 36.000 töltőpontot tervez az elektromos gépkocsik részére Európában

A Volkswagen 36.000 töltőpontot tervez az elektromos gépkocsik részére Európában

A Volkswagen sebes áttörést kíván elérni az elektromos mobilitás kapcsán, és megduplázza erőfeszítéseit a töltési infrastruktúra kiépítésében. Európa-szerte 2025-ig a Csoport összesen 36.000 töltőpontot telepít; ezekből 11.000-et a Volkswagen márka fejleszt. Ezeket a Volkswagen üzemekbe, és a nagyvárosokban funkcionáló csaknem 3.000 Volkswagen márkakereskedésbe telepítik. A Csoport töltési infrastruktúrára szakosodott cége, az Elli (Electric Life) által nyújtott „We Charge” töltő szolgáltatással a Volkswagen újabb, a töltéssel kapcsolatos jövedelmező kereskedelmi területekre lép be. Teljességében a Csoport csaknem 250 millió eurót fektet be európai telephelyeibe. Ezzel egyszerre a csoport újabb intézkedések bevezetését sürgeti, hogy Németországban több töltőállomás kezdje meg üzemelését.

„A töltési infrastruktúra az e-mobilitás villámgyors áttörésében mind gyakrabban döntő tényezővé válik Németországban. Az elektromos gépkocsi töltésének ugyanolyan egyszerűnek és kézenfekvőnek kell lennie, mint egy okostelefon töltésének. Így van szükség jóval több töltőállomásra a nyilvános helyeken és a saját Wallboxok telepítésének hétköznapi szabályzására. A Volkswagen szándéka ezekre felhívni a figyelmet, és minden szinten részt venni a töltési infrastruktúra fejlesztésében” – mondja Thomas Ulbrich, a Volkswagen márka e-mobilitásért felelős igazgatótanácsi tagja.

Az infrastruktúra fejlesztése minden felhasználási forgatókönyvben

A Volkswagen becslése alapján a következő években a töltési műveletek 70%-át otthon vagy a munkahelyen fogják elvégezni. A Volkswagenhez tartozó Elli mindenre kiterjedő töltési megoldásokat ad ezután a cégek és a fogyasztók részére, hogy 2020-tól megfeleljenek ezeknek a követelményeknek. Ezek a megoldások a megfizethető fali dobozoktól kezdve mindent lefednek, beleértve a telepítést és optimális öko-energiát is. A németországi Volkswagen üzemekben a márka csaknem 4.000 töltőpontot telepít a munkavállalók részére; ezekből sok a nyilvánosság részére is hozzáférhető lesz.

A nyilvános töltőállomásokat várhatóan minden töltési művelet megközelítőleg egynegyedénél fogják használni. A Volkswagen „We Charge” szolgáltatásával az ügyfelek a következő években több mint 100.000 töltési pontot kaphatnak Európa-szerte – középtávon a szám 150.000 töltési pontra emelkedik. Tervezik a kiskereskedelmi láncokkal való partnerséget, amely kínálja az ügyfelek részére, hogy kényelmesen feltölthessék autójukat a vásárlás közben. Ez már elkezdődött a Tescoval az Egyesült Királyságban, és egyéb láncok is követni fogják a példát.

A Volkswagen a hosszú távú utazásokhoz létfontosságú töltési alkalmak főbb alapjait is lefektette. Az ID. modellcsalád hosszabb hatótávolságot ajánl, és sebes újratöltésre tervezték. Az ID. 3 egy szélsebes töltőállomáson a kiválasztott opciótól függően 100 – 125 kilowatt-tal is tölthető. Az ipari partnerekkel egyesült erővel a Volkswagen 400 gyorstöltő állomást is telepít 2020-ig az IONITY program keretein belül Európa-szerte, ami 2.400 töltőpontot jelent ezután a főbb útvonalakon és autópályákon.

Ezenkívül a Volkswagen gyorstöltő infrastruktúrát létrehoz a települési területeken is. Az első 28 villámgyors töltőállomást, amelyek nem az autópálya hálózathoz tartoznak ezután, Wolfsburgban helyezik üzembe. Ezek a Volkswagen AG által Wolfsburg település 80. évfordulójára nyújtott meglepetés részét képezik.

A politikusok részéről erősebb elkötelezettségre van szükség

Mindemellett a töltési infrastruktúra bővítését nagymértékben meg kell erősíteni az jövőbeni hónapokban. A Koalíciós Megállapodás egyedül Németországban 2020-ig több mint 100.000 újabb nyilvános töltési pont létesítését irányozza elő. Ezeknek a töltőpontoknak még csak egy töredéke jött létre. A Volkswagen meg van győződve arról, hogy erősebb elkötelezettségre van szükség a politikusok részéről. Az infrastruktúra villámgyors terjeszkedésének alapjait villámgyorsan meg kell teremteni, példának okáért a bérleti és építési törvények módosításával, valamint az állami és magán parkolóhelyek töltőállomásokkal való infrastrukturális fejlesztésére vonatkozó támogatások bővítésével.

„Van esély arra, hogy az e-mobilitás valódi sikertörténetté váljon Németországban. Ha az ipar és a politikusok összehangolt erőfeszítéseket tesznek, akkor roppant módon villámgyorsan leküzdhetjük a töltői-infrastruktúra okozta kihívásokat. Hasonlóképpen az iparágban funkcionáló technológiai alapú strukturális átalakulást csak egyesült erővel dolgozva tudjuk megcsinálni,”- mondja Thomas Ulbrich e-mobilitási bizottsági tag. „Németországnak szüksége van egy e-mobilitás főtervre.”