A BMW Group újabb értékesítési rekordot ért el Magyarországon 2014-ben

A BMW Group újabb értékesítési rekordot ért el Magyarországon 2014-ben

A BMW Group globálisan összesen 2 117 965 BMW, MINI és Rolls-Royce modellt értékesített 2014-ben, ez a BMW Group történetének eddigi legsikeresebb éve, hiszen a 2013-as eredményeket 7.9%-kal szárnyalta túl, megőrizve piacvezető pozícióját a prémium márkák között.

Magyarországon 1 736 db BMW-t regisztráltak, amely 22%-os növekedés a 2013-as évvel szemben. A modellek terén a BMW 3-as sorozata volt a legnépszerűbb (435 db), szorosan követve az 5-ös széria változataival, melynek különböző Limousine, Touring és GT kiviteleit 404 magyar ügyfél vehette át tavaly. Az új X5-ös is nagyon eredményes évet zárt, és ezzel a harmadik legnépszerűbb BMW lett itthon. A 2014-ben bemutatott új modellsorozatok is sikeres rajtot vettek, így a BMW 4-es széria, valamint a kategóriában egyedülálló X4 is kedvező piaci fogadtatásra talált.

A BMW sorozatban 3 éve piacvezető szerepet tölt be az összkerékhajtású rendszerrel felszerelt prémium modellek között, valamint a BMW xDrive meghajtása a márka saját értékesítésében is 63%-os részarányt képvisel. „2014 különösen nagy eredmény és büszkeség számunkra, még soha ennyi BMW-t nem regisztráltunk Magyarországon, mint az elmúlt évben. A magyar vásárlók bizalma kiemelten fontos a vállalatnak, a BMW sikerét mi sem jelzi jobban, mint hogy a piac növekedési üteme felett sikerült bővülnünk” – nyilatkozta Baudouin Denis, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója.

A BMW i almárka tavaly év végi bevezetése további lehetőségeket nyit a BMW számára Magyarországon is, a BMW i3 és i8 modelleket a márka a hosszútávú fenntarthatóság jegyében tervezte és gyártja, az almárka modelljei kifejezetten e filozófia szerint készülnek. „Az itthoni piaci start sikeres, néhány BMW i modellt már tavaly átadtunk ügyfeleinknek, illetve továbbra is folyamatosan nagy az érdeklődés a nóvumok iránt“- tette hozzá az ügyvezető igazgató.

A MINI 2014-es hazai szereplése 26%-os bővülést eredményezett 2013-hoz viszonyítva, 115 db regisztrált új autóval tovább nőtt a márka hazai rajongótábora is. A MINI tavaly bemutatta az alappillérnek számító harmadik generációs modellt, majd novemberben megérkezett Magyarországra az ötajtós MINI is, mellyel új szegmensben lépett piacra a brit prémiummárka.

A MINI ügyfélkörének hazai bővülése mellett a MINIBAR BUDAPEST megnyitása is a tavalyi nagy sikerek közé tartozik. A koncepció továbbra is egyedülálló a világban.

A BMW Motorrad is rekorderedményt ért el 2014-ben, globálisan 123 495 db motorkerékpárt adtak át, mely 7.2%-os előrelépés 2013-hoz képest, míg Magyarországon 224 BMW kétkerekűt adtak át ügyfeleknek a kiemelten sikeres tavalyi évben.

(forrás: BMW Press)